Filmid

Käimata rajad

Untaken Paths, "Rah’haye narafteh"

Sünopsis

Režissöör

Mali on noor tütarlaps, kes armub oma sõbranna venda Siasse. Mõistagi tuleb suhe välja ja kuna Mali perekond on väga kinni traditsioonides, on suhet võimalik jätkata vaid abielludes. Abielu aga toob Sias välja seni tundmata iseloomujooned. Mali satub pahaaimamatult väga ohtlikku olukorda, mille juured peituvad taas vanades traditsioonilistes mehe ja naise suhetes, kus armukadedus ei jäta ruumi usaldusele ja vägivalda naise suhtes peetakse normaalseks.

Esmapilgul tundub taoline süžee juba palju kordi nähtuna, meeliköitvaks teevad selle filmi aga väga hästi tabatud naiste karakterid. Filigraanselt täpselt ja kindlakäeliselt on välja joonistatud kogukonna ning meeste ja naiste omavahelised suhted. Tegemist on väga hea ja värvika suhtedraamaga, mis thriller’i elementidega vürtsitatuna annab suurepärase ülevaate moodsatest inimsuhetest tänapäeva Iraani linnakeskkonnas, naiste üha enam pead tõstvast võitlusest õiguse eest olla käsitletud mitte objekti, vaid subjektina. Juba filmi pealkiri on tähenduslik, viidates otseses ja kaudses mõttes nendele radadele, mis jäävad paljudel naistel käimata, eludele, mis jäävad elamata.

Tahmineh Milani on tuntud ennekõike loojana, kes on pea kõigis oma filmides rääkinud naiste õigustest Iraanis. Aga kas see kõik puudutab ainult Iraani naisi? Eesti naised alles hakkavad hoomama, mida tähendab koduvägivald, ahistamine tänaval või tööl… Vaatame hämmingus üksteisele otsa ja mõtleme, kus on selle kõige juured.

Film ei ei näita kellegi peale näpuga ja jätab igaühele ruumi mõtlemiseks, järelduste ja paralleelide tõmbamiseks. See on suur voorus.

Tiina Lokk

Tahmineh Milani

(sünd 1960, Tabriz, Iraan) on üks edukamatest Iraani naisrežissööridest, hariduselt arhitekt ning lõpetanud Iraani Teadus- ja Tehnoloogiaülikooli. Ta alustas filmikarjääri stsenaariumikonsultandina 1979. aastal. 1989. a valmis tal debüütfilm „Lahutuse lapsed“, rahvusvahelise tuntuse tõid aga filmid „The Legend of a Sigh“ ja „Kaks naist“. Milani viibis PÖFFil rahvusvahelise žürii esinaisena 2004. aastal. 2010. aastal linastus PÖFFil Tahmineh’ film „Kättemaks“.

Filmograafia

  • valik/selected: Bache-haye talagh (Children of Divorce, 1989)
  • Do zan (1999, Kaks naist, PÖFF 2000)
  • Nimeh-ye penhan (The Hidden Half, 2001)
  • Vakonesh panjom (Viies reaktsioon, PÖFF 2003)
  • Zan-e ziadi (The Unwanted Woman, 2005)
  • Atash bas (Cease Fire, 2006)
  • Superstar (2009)
  • Payback (Kättemaks, PÖFF 2015)
  • Cease Fire 2 (2014)

Ajakava

17.11.2017
19:00 - 20:46
Tallinn, 
Kino Artis
Saal 2
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 011402
Väljamüüdud
28.11.2017
19:15 - 21:21
Tallinn, 
Coca-Cola Plaza
Saal 9
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 120603
Külalised (1)
Väljamüüdud
Filmi külalised:  Režissöör Tahmineh Milani
29.11.2017
21:00 - 23:06
Tallinn, 
Coca-Cola Plaza
Saal 3
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 130205
Külalised (1)
Väljamüüdud
Filmi külalised:  Režissöör Tahmineh Milani
Külalistega seansid võivad lõppeda hiljem.

Programm

Panoraam

Filmi info

Riik: Iraan
Aasta: 2017
Kestvus: 106 minutit
Keel: pärsia
Režissöör: Tahmineh Milani
Produtsent: Mohammad Nikbin
Stsenarist: Tahmineh Milani
Osatäitjad: Mahoor Alvand, Milad Keymaram, Elsa Firouz Azar, Jamshid Hashempour, Afsar Asadi
Festival: Fajir

Sünopsis

Režissöör

Mali on noor tütarlaps, kes armub oma sõbranna venda Siasse. Mõistagi tuleb suhe välja ja kuna Mali perekond on väga kinni traditsioonides, on suhet võimalik jätkata vaid abielludes. Abielu aga toob Sias välja seni tundmata iseloomujooned. Mali satub pahaaimamatult väga ohtlikku olukorda, mille juured peituvad taas vanades traditsioonilistes mehe ja naise suhetes, kus armukadedus ei jäta ruumi usaldusele ja vägivalda naise suhtes peetakse normaalseks.

Esmapilgul tundub taoline süžee juba palju kordi nähtuna, meeliköitvaks teevad selle filmi aga väga hästi tabatud naiste karakterid. Filigraanselt täpselt ja kindlakäeliselt on välja joonistatud kogukonna ning meeste ja naiste omavahelised suhted. Tegemist on väga hea ja värvika suhtedraamaga, mis thriller’i elementidega vürtsitatuna annab suurepärase ülevaate moodsatest inimsuhetest tänapäeva Iraani linnakeskkonnas, naiste üha enam pead tõstvast võitlusest õiguse eest olla käsitletud mitte objekti, vaid subjektina. Juba filmi pealkiri on tähenduslik, viidates otseses ja kaudses mõttes nendele radadele, mis jäävad paljudel naistel käimata, eludele, mis jäävad elamata.

Tahmineh Milani on tuntud ennekõike loojana, kes on pea kõigis oma filmides rääkinud naiste õigustest Iraanis. Aga kas see kõik puudutab ainult Iraani naisi? Eesti naised alles hakkavad hoomama, mida tähendab koduvägivald, ahistamine tänaval või tööl… Vaatame hämmingus üksteisele otsa ja mõtleme, kus on selle kõige juured.

Film ei ei näita kellegi peale näpuga ja jätab igaühele ruumi mõtlemiseks, järelduste ja paralleelide tõmbamiseks. See on suur voorus.

Tiina Lokk

Tahmineh Milani

(sünd 1960, Tabriz, Iraan) on üks edukamatest Iraani naisrežissööridest, hariduselt arhitekt ning lõpetanud Iraani Teadus- ja Tehnoloogiaülikooli. Ta alustas filmikarjääri stsenaariumikonsultandina 1979. aastal. 1989. a valmis tal debüütfilm „Lahutuse lapsed“, rahvusvahelise tuntuse tõid aga filmid „The Legend of a Sigh“ ja „Kaks naist“. Milani viibis PÖFFil rahvusvahelise žürii esinaisena 2004. aastal. 2010. aastal linastus PÖFFil Tahmineh’ film „Kättemaks“.

Filmograafia

  • valik/selected: Bache-haye talagh (Children of Divorce, 1989)
  • Do zan (1999, Kaks naist, PÖFF 2000)
  • Nimeh-ye penhan (The Hidden Half, 2001)
  • Vakonesh panjom (Viies reaktsioon, PÖFF 2003)
  • Zan-e ziadi (The Unwanted Woman, 2005)
  • Atash bas (Cease Fire, 2006)
  • Superstar (2009)
  • Payback (Kättemaks, PÖFF 2015)
  • Cease Fire 2 (2014)