Filmid

Jõepervel

River's Edge

Maailma esilinastus

Sünopsis

Režissöör

Režissöör Wang Chao meditatiivse draama tegevustik pendeldab hiina- ja ingliskeelsete pealkirjade (esimese tõlge on „Isa ja poja armastus“) vahel. Armastus on tõesti see, mida võib leida jõepervelt selles vaikses, kuid võimsas filmis, mille lumm jääb püsima ka veel kaua pärast viimase kaadri pimendusse kadumist.

„Jõepervel“ tähistab Wangi tagasitulekut, kes korraldas kriitikute seas võimsa vapustuse 2001. aastal oma režissööridebüüdiga „Anyangi orb“ ja võitis Cannes’is Un Certain Regard sektsiooni auhinna 2006. aastal filmiga „Luxury Car“. Käesolev film kasutab üksikuid teemasid ja tehnikaid tema eelmistest töödest: lastest lahus elavad vanemad, isad, kes otsivad oma kadunud poegi, mõtisklevalt pikad võtted ja oskuslik mitteprofessionaalide kasutamine – selles linateoses näeme ekraanil üksnes mitteprofessionaalseid näitlejaid.

Lugu saab alguse ühes kauges külas, kus jõukas Pekingi ärimees otsib oma poja, jõel paadiõnnetuses hukkunud noormehe laipa. Lõpuks kasvab aga film Hiina maapiirkonna elu omalaadseks tunnistajaks – elu, mis on pealtnäha rahulik, kuid mida mõjutavad eemalt tulevad võimsad sotsiaalmajanduslikud hoovused.

Film, mis algab vastandlike ja ebavõrdsete maailmade kirjeldamisega – elavad ja surnud, linn ja maa, rikkad ja vaesed –, hakkab vähehaaval pooluseid kokku sulatama, kuni need peaaegu lahutamatult ühtivad. Nii saab eemalolekust käega kombatav kohalolek, ülemaailmne taandub kohalikuks, dokumentaalne sulandub väljamõeldiseks, surnud segunevad elavatega – ja mis vahest kõige üllatavam, Ameerika muusiku Bob Dylani luule kajab hiina keeles üllatavalt meloodiliselt.

Wang Chao

(sünd 1964) töötas pärast Pekingi filmiakadeemia lõpetamist 1994. a assistendina Viienda Generatsiooni režissööri Chen Kaige juures. Wangi esimene mängufilm „Anyangi orb“ (2001) esilinastus Cannes’is Directors’ Fortnight programmis. „Luxury Car“ (2006) ja „Fantaasia“ (2014) valiti Un Certain Regard programmi, neist esimene pälvis Cannes’i programmi peaauhinna. Wang on festi­validelt võitnud auhindu ka oma filmidega „Päevad ja ööd“ (2004) ja „Taevane kuningriik“ (2012). „Jõepervel“ on tema kaheksas mängufilm.

Filmograafia

  • Anyangde guer (The Orphan of Anyang, 2001)
  •  Ri ri ye ye (Night and Day, 2004)
  •  Jiang cheng xia ri (Luxury Car, 2006)
  • Memory of Love (2009)
  •  Tian guó (Celestial Kingdom, 2011)
  • Fantasia (2014)
  • Looking for Rohmer (2015)
  • River’s Edge (2017)

Ajakava

28.11.2017
17:00 - 18:56
Tallinn, 
Coca-Cola Plaza
Saal 3
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 120201
Külalised (4)
Väljamüüdud
Filmi külalised:  Režissöör Wang Chao, Produtsent Qian Yu Jia, Meeskond Li Tao, Produtsent Xu Nan
30.11.2017
21:30 - 23:26
Tallinn, 
Kino Artis
Saal 2
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 141403
Külalised (4)
Väljamüüdud
Filmi külalised:  Režissöör Wang Chao, Produtsent Qian Yu Jia, Meeskond Li Tao, Produtsent Xu Nan
02.12.2017
17:00 - 18:36
Tallinn, 
Kino Sõprus
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 161702
Väljamüüdud
Külalistega seansid võivad lõppeda hiljem.

Programm

Foorum

Filmi info

Riik: Hiina
Aasta: 2017
Kestvus: 96 minutit
Keel: hiina
Režissöör: Wang Chao
Produtsendid: Liu Ning, Qian Siton, Li Dongyu, Lin Chen
Stsenarist: Wang Chao
Operaator: Wang Shiqing
Montaaž: Wang Chao, Huang Shang
Heliloojad: Qin Wenchen, Tian Tian
Osatäitjad: Li Wake, Yi Ziqi, Zhang Shuhui, Luo Lizhou
Tootja: Beijing Dayu Pictures

Sünopsis

Režissöör

Režissöör Wang Chao meditatiivse draama tegevustik pendeldab hiina- ja ingliskeelsete pealkirjade (esimese tõlge on „Isa ja poja armastus“) vahel. Armastus on tõesti see, mida võib leida jõepervelt selles vaikses, kuid võimsas filmis, mille lumm jääb püsima ka veel kaua pärast viimase kaadri pimendusse kadumist.

„Jõepervel“ tähistab Wangi tagasitulekut, kes korraldas kriitikute seas võimsa vapustuse 2001. aastal oma režissööridebüüdiga „Anyangi orb“ ja võitis Cannes’is Un Certain Regard sektsiooni auhinna 2006. aastal filmiga „Luxury Car“. Käesolev film kasutab üksikuid teemasid ja tehnikaid tema eelmistest töödest: lastest lahus elavad vanemad, isad, kes otsivad oma kadunud poegi, mõtisklevalt pikad võtted ja oskuslik mitteprofessionaalide kasutamine – selles linateoses näeme ekraanil üksnes mitteprofessionaalseid näitlejaid.

Lugu saab alguse ühes kauges külas, kus jõukas Pekingi ärimees otsib oma poja, jõel paadiõnnetuses hukkunud noormehe laipa. Lõpuks kasvab aga film Hiina maapiirkonna elu omalaadseks tunnistajaks – elu, mis on pealtnäha rahulik, kuid mida mõjutavad eemalt tulevad võimsad sotsiaalmajanduslikud hoovused.

Film, mis algab vastandlike ja ebavõrdsete maailmade kirjeldamisega – elavad ja surnud, linn ja maa, rikkad ja vaesed –, hakkab vähehaaval pooluseid kokku sulatama, kuni need peaaegu lahutamatult ühtivad. Nii saab eemalolekust käega kombatav kohalolek, ülemaailmne taandub kohalikuks, dokumentaalne sulandub väljamõeldiseks, surnud segunevad elavatega – ja mis vahest kõige üllatavam, Ameerika muusiku Bob Dylani luule kajab hiina keeles üllatavalt meloodiliselt.

Wang Chao

(sünd 1964) töötas pärast Pekingi filmiakadeemia lõpetamist 1994. a assistendina Viienda Generatsiooni režissööri Chen Kaige juures. Wangi esimene mängufilm „Anyangi orb“ (2001) esilinastus Cannes’is Directors’ Fortnight programmis. „Luxury Car“ (2006) ja „Fantaasia“ (2014) valiti Un Certain Regard programmi, neist esimene pälvis Cannes’i programmi peaauhinna. Wang on festi­validelt võitnud auhindu ka oma filmidega „Päevad ja ööd“ (2004) ja „Taevane kuningriik“ (2012). „Jõepervel“ on tema kaheksas mängufilm.

Filmograafia

  • Anyangde guer (The Orphan of Anyang, 2001)
  •  Ri ri ye ye (Night and Day, 2004)
  •  Jiang cheng xia ri (Luxury Car, 2006)
  • Memory of Love (2009)
  •  Tian guó (Celestial Kingdom, 2011)
  • Fantasia (2014)
  • Looking for Rohmer (2015)
  • River’s Edge (2017)