Filmid

Ja enam surm ei valitse siis

Dominion

Maailma esilinastus
Märksõnad: Elulood, Kirjandus

Sünopsis

Režissöör

Kes kirjutaski, et Dylan Thomas suri murtud südame ja räsitud hinge pärast? Steven Bernsteini film ei jäta mingit kahtlust, et see võinuks teistmoodi olla. Režissöör on võtnud endale vabaduse luua oma versioon, kinematograafilise essee suurest poeedist ja tema elust. See film on nagu omanäoline klaaspärlifilm, mis tõuseb kõrgemale konkreetsest inimesest ja tema eluloost. Omaette väärtus on selle filmi juures operaatoritöö, mis oma nõtke visuaaliga aitab avada sõnade maailma ja lisab või võtab madalamaks emotsioonide painet.


See on lugu maailma luulekunsti tõelise rokkstaari viimastest elupäevadest – peamiselt tollest kurikuulsast 1953. aasta 3. novembrist, kui parasjagu turneel viibiv Thomas end New Yorgis White Horse Tavernis koomasse joob, teatades (legendi järgi) pärast 18. viskiklaasi tühjendamist visalt, et see on vist rekord.


Aga too ohjeldamatu enesehävituslik akt on siin kõigest tagajärg, mitte põhjus. Luuletaja vaevatud meel on see, mis režissööri huvitab ja mida ta üritab ekraanile tuua, esitades seda painava kujutluste maailmana, kus segunevad olevik ja minevik, argine ja ülev.


Rohke luulega pikitud linateoses mängib teravmeelseid repliike ja filosoofilisi mõtteterasid pilduvat Thomast teine waleslane, Rhys Ifans, ja see on vaieldamatult suurroll. John Malkovich kehastab poeedi raviarsti ja teeb seda äärmiselt meeldejäävalt nagu ikka. Kohustuslik film mitte ainult luulesõpradele ja suurmeeste elulugude huvilistele.


 

Steven Bernstein

alustas filmikarjääri operaatorina Suurbritannias, kus ta tegi dokumentaalfilme ja hiljem arvukalt auhindu pälvinud reklaamfilme. Tema tuntumad tööd kaamera taga on kindlasti 1992. aasta Kuldgloobuse nominent "Nagu šokolaadivesi" (rež Alfonso Arau) ja arvukalt auhindu kogunud "Koletis" (2003, rež Patty Jenkins). Ühtekokku on Bernstein olnud operaatoriks enam kui 30. telesarjale ja mängufilmile. Ta on ka bestselleri "Filmitootmine" autor. Tema teine filmilavastus "Ja enam surm ei valitse siis" Dylan Thomase viimastest elupäevadest, põhineb tema enda originaalstsenaariumil.

Filmograafia

  • Decoding Annie Parker (2013)
  • Dominion (2016)

Ajakava

28.11.2017
18:00 - 20:11
Tallinn, 
Kosmos IMAX
Saal IMAX
Subtiitrid: EST
Seansikood: 121501
Külalised (1)
Väljamüüdud
Filmi külalised:  Režissöör Steven Bernstein
29.11.2017
19:30 - 21:31
Tallinn, 
Coca-Cola Plaza
Saal 8
Subtiitrid: EST
Seansikood: 130502
Külalised (2)
Väljamüüdud
Filmi külalised:  Režissöör Steven Bernstein, Carolyn Rodney
30.11.2017
21:45 - 23:26
Tartu, 
Athena keskus
Subtiitrid: EST
Seansikood: 142003
Väljamüüdud
Külalistega seansid võivad lõppeda hiljem.

Programm

Põhivõistlusprogramm

Filmi info

Riik: Ameerika Ühendriigid
Aasta: 2017
Kestvus: 101 minutit
Keel: inglise
Režissöör: Steven Bernstein
Produtsendid: Richard N. Gladstein, Nolan Mcdonald, Jacek Szumlas, Carolyn Rodney
Stsenarist: Steven Bernstein
Operaator: Antal Steinbach
Montaaž: Adam Bernstein, Chris Gill, Zimo Huang
Helilooja: Steven Bramson
Osatäitjad: Rhys Ifans, Rodrigo Santoro, John Malkovich, Romola Garai, Zosia Mamet
Tootjad: Dominion Films, FilmColony

Sünopsis

Režissöör

Kes kirjutaski, et Dylan Thomas suri murtud südame ja räsitud hinge pärast? Steven Bernsteini film ei jäta mingit kahtlust, et see võinuks teistmoodi olla. Režissöör on võtnud endale vabaduse luua oma versioon, kinematograafilise essee suurest poeedist ja tema elust. See film on nagu omanäoline klaaspärlifilm, mis tõuseb kõrgemale konkreetsest inimesest ja tema eluloost. Omaette väärtus on selle filmi juures operaatoritöö, mis oma nõtke visuaaliga aitab avada sõnade maailma ja lisab või võtab madalamaks emotsioonide painet.


See on lugu maailma luulekunsti tõelise rokkstaari viimastest elupäevadest – peamiselt tollest kurikuulsast 1953. aasta 3. novembrist, kui parasjagu turneel viibiv Thomas end New Yorgis White Horse Tavernis koomasse joob, teatades (legendi järgi) pärast 18. viskiklaasi tühjendamist visalt, et see on vist rekord.


Aga too ohjeldamatu enesehävituslik akt on siin kõigest tagajärg, mitte põhjus. Luuletaja vaevatud meel on see, mis režissööri huvitab ja mida ta üritab ekraanile tuua, esitades seda painava kujutluste maailmana, kus segunevad olevik ja minevik, argine ja ülev.


Rohke luulega pikitud linateoses mängib teravmeelseid repliike ja filosoofilisi mõtteterasid pilduvat Thomast teine waleslane, Rhys Ifans, ja see on vaieldamatult suurroll. John Malkovich kehastab poeedi raviarsti ja teeb seda äärmiselt meeldejäävalt nagu ikka. Kohustuslik film mitte ainult luulesõpradele ja suurmeeste elulugude huvilistele.


 

Steven Bernstein

alustas filmikarjääri operaatorina Suurbritannias, kus ta tegi dokumentaalfilme ja hiljem arvukalt auhindu pälvinud reklaamfilme. Tema tuntumad tööd kaamera taga on kindlasti 1992. aasta Kuldgloobuse nominent "Nagu šokolaadivesi" (rež Alfonso Arau) ja arvukalt auhindu kogunud "Koletis" (2003, rež Patty Jenkins). Ühtekokku on Bernstein olnud operaatoriks enam kui 30. telesarjale ja mängufilmile. Ta on ka bestselleri "Filmitootmine" autor. Tema teine filmilavastus "Ja enam surm ei valitse siis" Dylan Thomase viimastest elupäevadest, põhineb tema enda originaalstsenaariumil.

Filmograafia

  • Decoding Annie Parker (2013)
  • Dominion (2016)