Filmid

Metsikud roosid

Wild Roses, "Dzikie róże"

Sünopsis

Režissöör

„Metsikud roosid“ viib vaataja nukrasse Poola väikekülla. Filmi keskmes on Ewa (Marta Nieradkiewicz), kelle abikaasa (Michal Zurawski) teenib pere parema elujärje nimel leiba Norras. Mõistagi on olukord komplitseeritud kummagi osapoole jaoks, ent film vaatleb situatsiooni pigem Ewa mätta otsast. Kiht-kihi haaval uuritakse noore, kahte last kantseldama jäänud naise allasurutud soove, meeleheidet ja murdumise hetki.

Kujundlikult öeldes ongi filmis kaks rinnet. Ühel pool on Ewa oma soovide, unistuste, kahetsusega. Teisel pool külakogukonna ootused noorele naisele. Harjumuspäraselt on kogukonnast olnud abi ja lohutust, ent paraku vaid nendele, kelle olemus on piisavalt paindlik ja vormitav. Ewal on raske sobitada end kapseldunud külas kehtivatele normidele vastavaks. Sümboolselt näitab naise distantseerumist Ewa ja Andrzej maja, mis kõrgub tondilossina keset tühermaad.

„Metsikud roosid“ on kurvameelne sissevaade perekonna ellu, kus tunded on pideva eemalviibimise tõttu lahtunud. Toimuva muudab kõnekaks olukorra realistlikkus. Ewa ja Andrzej on näide tänapäeva perekonnast, kus üks pooltest majanduslikel põhjustel välismaal töötab. Majanduslikult tasub taoline elukorraldus kindlasti ära, ent kuidas mõjub see suhtele? Eesti vaatajatel on siin kindlasti äratundmist, on ju pendeldamine harilik nähtus ka liinil Eesti-Soome. Ehkki Poolas on teine sotsiaalne keskkond, teised normid ja ärgem unustagem, et vahemaa Soome ja Eesti vahel on praktiliselt olematu. „Metsikud roosid“ ei ole kirgedest puretud, taldrikuloopimise-laadi draama. Pigem on draama antud juhul seesmine, varjul hoitud tunne, mida esitatakse hingeliste tundmuste avamisel. See omakorda paneb filmi tasaselt, ent pingeliselt voolama.

Aurelia Aasa

Anna Jadowska

(sünd 1973, Olesnica, Poola) õppis poola filoloogiat Wroslawis ja filmirežiid Lodzis. Ta on töötanud populaarsetes Poola ajakirjades nagu Bruilon ja Rita Baum ning töötanud nii raadios kui ka teles. Pärast auhinnatud debüütfilmi „Touch Me“, mille ta lavastas koos Ewa Stankiewicziga, jätkas ta filmidega, mille fookuses on olnud alati naised. Viimane neist, „Metsikud roosid“, on lavastaja kuues täispikk film.


Filmograafia

  • Dotknij mnie (Touch Me, 2003, co-dir)
  • Teraz ja (It’s Me, Now, 2005)
  • General. Zamach na Gibraltarze (2009)
  • Z milosci (Out of Love, 2011)
  • Trzy kobiety (Three Women, 2014, doc)
  • Dzikie róze (Wild Roses, 2017)

Ajakava

18.11.2017
18:45 - 20:42
Tallinn, 
Apollo Kino Solaris
Saal 4
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 021103
Külalised (1)
Väljamüüdud
Filmi külalised:  Režissöör Anna Jadowska
21.11.2017
21:45 - 23:22
Tallinn, 
Kino Artis
Saal 1
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 051302
Väljamüüdud
02.12.2017
16:15 - 17:52
Tallinn, 
Coca-Cola Plaza
Saal 3
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 160201
Väljamüüdud
Külalistega seansid võivad lõppeda hiljem.

Programm

Panoraam

Filmi info

Riik: Poola
Aasta: 2017
Kestvus: 97 minutit
Keel: poola
Režissöör: Anna Jadowska
Produtsendid: Roman Jarosz, Izabela Igel
Stsenarist: Anna Jadowska
Operaator: Małgorzata Szyłak
Montaaž: Anna Mass
Helilooja: Agnieszka Stulgińska
Osatäitjad: Marta Nieradkiewicz, Michał Żurawski, Natalia Bartnik, Halina Rasiakówna
Tootja: Alter Ego Pictures
Festivalid: Gdynia, New Horizons

Sünopsis

Režissöör

„Metsikud roosid“ viib vaataja nukrasse Poola väikekülla. Filmi keskmes on Ewa (Marta Nieradkiewicz), kelle abikaasa (Michal Zurawski) teenib pere parema elujärje nimel leiba Norras. Mõistagi on olukord komplitseeritud kummagi osapoole jaoks, ent film vaatleb situatsiooni pigem Ewa mätta otsast. Kiht-kihi haaval uuritakse noore, kahte last kantseldama jäänud naise allasurutud soove, meeleheidet ja murdumise hetki.

Kujundlikult öeldes ongi filmis kaks rinnet. Ühel pool on Ewa oma soovide, unistuste, kahetsusega. Teisel pool külakogukonna ootused noorele naisele. Harjumuspäraselt on kogukonnast olnud abi ja lohutust, ent paraku vaid nendele, kelle olemus on piisavalt paindlik ja vormitav. Ewal on raske sobitada end kapseldunud külas kehtivatele normidele vastavaks. Sümboolselt näitab naise distantseerumist Ewa ja Andrzej maja, mis kõrgub tondilossina keset tühermaad.

„Metsikud roosid“ on kurvameelne sissevaade perekonna ellu, kus tunded on pideva eemalviibimise tõttu lahtunud. Toimuva muudab kõnekaks olukorra realistlikkus. Ewa ja Andrzej on näide tänapäeva perekonnast, kus üks pooltest majanduslikel põhjustel välismaal töötab. Majanduslikult tasub taoline elukorraldus kindlasti ära, ent kuidas mõjub see suhtele? Eesti vaatajatel on siin kindlasti äratundmist, on ju pendeldamine harilik nähtus ka liinil Eesti-Soome. Ehkki Poolas on teine sotsiaalne keskkond, teised normid ja ärgem unustagem, et vahemaa Soome ja Eesti vahel on praktiliselt olematu. „Metsikud roosid“ ei ole kirgedest puretud, taldrikuloopimise-laadi draama. Pigem on draama antud juhul seesmine, varjul hoitud tunne, mida esitatakse hingeliste tundmuste avamisel. See omakorda paneb filmi tasaselt, ent pingeliselt voolama.

Aurelia Aasa

Anna Jadowska

(sünd 1973, Olesnica, Poola) õppis poola filoloogiat Wroslawis ja filmirežiid Lodzis. Ta on töötanud populaarsetes Poola ajakirjades nagu Bruilon ja Rita Baum ning töötanud nii raadios kui ka teles. Pärast auhinnatud debüütfilmi „Touch Me“, mille ta lavastas koos Ewa Stankiewicziga, jätkas ta filmidega, mille fookuses on olnud alati naised. Viimane neist, „Metsikud roosid“, on lavastaja kuues täispikk film.


Filmograafia

  • Dotknij mnie (Touch Me, 2003, co-dir)
  • Teraz ja (It’s Me, Now, 2005)
  • General. Zamach na Gibraltarze (2009)
  • Z milosci (Out of Love, 2011)
  • Trzy kobiety (Three Women, 2014, doc)
  • Dzikie róze (Wild Roses, 2017)