Kodus
The Home, "Ev"
Euroopa esilinastus

Iraani režissööri, stsenaristi ja produtsendi Asghar Yousefinejadi debüütfilm „Kodus“ on juba linastunud tema kodumaal, võites parima filmi auhinna prestiižsel Fajri rahvusvahelisel filmifestivalil.
Film jälgib vana mehe surma järelkajasid, kelle surnukeha tuuakse tagasi tema koju, kus ta elas koos oma ainsa lapse Sayehiga (Mohafesh Heyrat). Sayehi kohustus on korraldada matused, mis peaksid usulistest põhjustest johtuvalt leidma aset nii ruttu kui võimalik. Kui maja on juba täis sugulasi, kes on valmis rituaale alustama, toob härra Ahmedi (Gholamreza Bagheri) ülikooli haiglast esile kadunukese testamendi, kus seisab, et tema surnukeha tuleb annetada hoopiski meditsiinikolledži lahkamiskambrile. Sayeh peaks oma isa viimase soovi täitma, kuid ta ei ole sellega nõus. Nii tekivad peres lahkhelid, kui sugulased üritavad teda ümber veenda.
Sündmused leiavad aset Aserbaidžaaniga piirnevas regioonis ja tegevus toimub üsna haruldases aseri keeles: selle tulemusena meenutavad filmis kirjeldatud rituaalid pigem Türgi ja Ida-Euroopa kui Iraani kombestikku.
„Kodus“ on debüütfilmi suurepärane näide. Võimas klaustrofoobne film algab aukartust äratava sissejuhatava stseeniga, mis laieneb ja haarab vaataja koheselt kaasa. Lähivõtted mõjuvad vapustavalt, teema on õrn ja liigutav. See on vana kooli kammerdraama, kuid moodsa nüansiga, mida täiendavad suursugused näitlejatööd ja kiired dialoogid. Mitte sentimentaalne, vaid muljetavaldavalt sensitiivne.
Film jälgib vana mehe surma järelkajasid, kelle surnukeha tuuakse tagasi tema koju, kus ta elas koos oma ainsa lapse Sayehiga (Mohafesh Heyrat). Sayehi kohustus on korraldada matused, mis peaksid usulistest põhjustest johtuvalt leidma aset nii ruttu kui võimalik. Kui maja on juba täis sugulasi, kes on valmis rituaale alustama, toob härra Ahmedi (Gholamreza Bagheri) ülikooli haiglast esile kadunukese testamendi, kus seisab, et tema surnukeha tuleb annetada hoopiski meditsiinikolledži lahkamiskambrile. Sayeh peaks oma isa viimase soovi täitma, kuid ta ei ole sellega nõus. Nii tekivad peres lahkhelid, kui sugulased üritavad teda ümber veenda.
Sündmused leiavad aset Aserbaidžaaniga piirnevas regioonis ja tegevus toimub üsna haruldases aseri keeles: selle tulemusena meenutavad filmis kirjeldatud rituaalid pigem Türgi ja Ida-Euroopa kui Iraani kombestikku.
„Kodus“ on debüütfilmi suurepärane näide. Võimas klaustrofoobne film algab aukartust äratava sissejuhatava stseeniga, mis laieneb ja haarab vaataja koheselt kaasa. Lähivõtted mõjuvad vapustavalt, teema on õrn ja liigutav. See on vana kooli kammerdraama, kuid moodsa nüansiga, mida täiendavad suursugused näitlejatööd ja kiired dialoogid. Mitte sentimentaalne, vaid muljetavaldavalt sensitiivne.
Asghar Yousefinejad
Filmograafia
- Rain Doesn’t Wash Away Dreams
- Ev (The Home, 2017)
Ajakava
28.11.2017
22:00 - 23:38
Tallinn,
Coca-Cola Plaza
Saal 3
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 120203
Filmi külalised: Režissöör Asghar Yousefinejad
01.12.2017
17:15 - 18:53
Tallinn,
Coca-Cola Plaza
Saal 3
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 150201
Filmi külalised: Meeskond Ramin Riazi
02.12.2017
19:45 - 21:03
Tallinn,
Kino Artis
Saal 2
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 161403
Külalistega seansid võivad lõppeda hiljem.
Programm
Foorum
Filmi info
Riik: Iraan
Aasta: 2017
Kestvus: 78 minutit
Keel: aserbaidžaani
Režissöör: Asghar Yousefinejad
Produtsent: Asghar Yousefinejad
Stsenarist: Asghar Yousefinejad
Operaator: Hamid Mehrafrouz
Montaaž: Amir Etminan
Osatäitjad: Ramin Riazi, Mohadeseh Heyrat, Gholamreza Bagheri, Sedigheh Daryani
Festivalid: Fajir (Best Film, Best Screenplay), Tokyo
Iraani režissööri, stsenaristi ja produtsendi Asghar Yousefinejadi debüütfilm „Kodus“ on juba linastunud tema kodumaal, võites parima filmi auhinna prestiižsel Fajri rahvusvahelisel filmifestivalil.
Film jälgib vana mehe surma järelkajasid, kelle surnukeha tuuakse tagasi tema koju, kus ta elas koos oma ainsa lapse Sayehiga (Mohafesh Heyrat). Sayehi kohustus on korraldada matused, mis peaksid usulistest põhjustest johtuvalt leidma aset nii ruttu kui võimalik. Kui maja on juba täis sugulasi, kes on valmis rituaale alustama, toob härra Ahmedi (Gholamreza Bagheri) ülikooli haiglast esile kadunukese testamendi, kus seisab, et tema surnukeha tuleb annetada hoopiski meditsiinikolledži lahkamiskambrile. Sayeh peaks oma isa viimase soovi täitma, kuid ta ei ole sellega nõus. Nii tekivad peres lahkhelid, kui sugulased üritavad teda ümber veenda.
Sündmused leiavad aset Aserbaidžaaniga piirnevas regioonis ja tegevus toimub üsna haruldases aseri keeles: selle tulemusena meenutavad filmis kirjeldatud rituaalid pigem Türgi ja Ida-Euroopa kui Iraani kombestikku.
„Kodus“ on debüütfilmi suurepärane näide. Võimas klaustrofoobne film algab aukartust äratava sissejuhatava stseeniga, mis laieneb ja haarab vaataja koheselt kaasa. Lähivõtted mõjuvad vapustavalt, teema on õrn ja liigutav. See on vana kooli kammerdraama, kuid moodsa nüansiga, mida täiendavad suursugused näitlejatööd ja kiired dialoogid. Mitte sentimentaalne, vaid muljetavaldavalt sensitiivne.
Film jälgib vana mehe surma järelkajasid, kelle surnukeha tuuakse tagasi tema koju, kus ta elas koos oma ainsa lapse Sayehiga (Mohafesh Heyrat). Sayehi kohustus on korraldada matused, mis peaksid usulistest põhjustest johtuvalt leidma aset nii ruttu kui võimalik. Kui maja on juba täis sugulasi, kes on valmis rituaale alustama, toob härra Ahmedi (Gholamreza Bagheri) ülikooli haiglast esile kadunukese testamendi, kus seisab, et tema surnukeha tuleb annetada hoopiski meditsiinikolledži lahkamiskambrile. Sayeh peaks oma isa viimase soovi täitma, kuid ta ei ole sellega nõus. Nii tekivad peres lahkhelid, kui sugulased üritavad teda ümber veenda.
Sündmused leiavad aset Aserbaidžaaniga piirnevas regioonis ja tegevus toimub üsna haruldases aseri keeles: selle tulemusena meenutavad filmis kirjeldatud rituaalid pigem Türgi ja Ida-Euroopa kui Iraani kombestikku.
„Kodus“ on debüütfilmi suurepärane näide. Võimas klaustrofoobne film algab aukartust äratava sissejuhatava stseeniga, mis laieneb ja haarab vaataja koheselt kaasa. Lähivõtted mõjuvad vapustavalt, teema on õrn ja liigutav. See on vana kooli kammerdraama, kuid moodsa nüansiga, mida täiendavad suursugused näitlejatööd ja kiired dialoogid. Mitte sentimentaalne, vaid muljetavaldavalt sensitiivne.
Asghar Yousefinejad
Filmograafia
- Rain Doesn’t Wash Away Dreams
- Ev (The Home, 2017)