Filmid

Tuhk

Ash

Euroopa esilinastus
Märksõna: Põnevus

Sünopsis

Režissöör

See põnev film Li Xiaofengilt asetub Hiina neo-noir’ide uue saagi kõige peenemate hulka – žanr, mis paistab olevat viimastel aastatel õitsema löönud iseseisvate hiina filmitegijate seas. Sarnaselt Ameerika noir’le, mille hiilgeaeg oli 40–50-ndatel, vaatleb ka Hiina neo-noir kuritegevust ja korruptsiooni, mis varjab end uue aja heaolu taga. Film „Tuhk“ lisab noir’ kaubamärgiks saanud vereplekilisele meeleheitele tugeva doosi mehelikku šovinismi ja mahasurutud iha.

Ühest kinost leitakse laip. Juhtlõngad viitavad, et tegu võib olla karmi kohtumõistmisega, sest vägivaldse surma leidnud mees oli ka ise vägivaldne ja peksis oma naist. Mõrva uuriv politseinik kahtlustab surnud mehe töötavat poega terasetööstuses, kuid tal napib tõendeid noormehele süüdistuse esitamiseks. Õpingutes takerduv, kuid apla lugemusega poeg hakkab pidama ebatõenäolist kirjavahetust ühe meditsiinitudengiga. Neid tõmbab teineteise poole ühine kirg Tolstoi viimase raamatu „Ülestõusmine“ vastu ja Tolstoi loost tõstatunud romantiline küsimus, mille üks neist on kritseldanud kasutatud pehmekaanelise raamatu sisse. Kümme aastat hiljem leiavad kolm meest – nüüdseks küüniline ja karm politseinik, kuulus arst ja alandlik kuller – end taas mässituna keerulisse valede ja kahtlustuste võrku, kui teise mõrva mälestused ähvardavad ammused saladused päevavalgele tuua.

„Tuhk“ liigub paeluvalt mineviku ja oleviku vahel, jõudes peaaegu hallutsinatoorse finaalini. Film kinnitab lubadust, mis sai selgeks juba Li esimese mängufilmiga „Nezha“ (2014) – siin on tegu paljutõotava režissööriga.


Cheng-Sim Lim

 

 

 

Li Xiaofeng

(sünd 1978) õppis filmitegemist Sint Lukase kolledžis Brüsselis ja naasis kodumaale Hiinasse 2002. a. Pekingis jätkas ta filmikriitika ja esseede kirjutamist, tegutsedes samal ajal loovkonsultandina režissöör Lu Chuani produktsioonifirmas. Hiljem tegi Li koostööd ka teise Kuuenda Generatsiooni režissööri, Zhang Yuaniga, kirjutades stsenaariumi filmile „Dada’s Dance“ (PÖFF 2008) ja astudes samas filmis üles ka peaosalisena. 2011. a avaldas Li kogumiku lühijutte. Tema esimene mängufilm „Nezha“ osales New Currents konkursil Busani filmifestivalil 2014. a. „Tuhk“ on tema teine mängufilm.

 

Filmograafia

  • Nezha (2014)
  • Ash (2017)

Ajakava

01.12.2017
20:45 - 22:59
Tallinn, 
Coca-Cola Plaza
Saal 8
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 150502
Külalised (2)
Väljamüüdud
Filmi külalised:  Režissöör Li Xiaofeng, Meeskond Yi Shen
02.12.2017
15:00 - 17:14
Tallinn, 
Kino Artis
Saal 2
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 161401
Külalised (2)
Väljamüüdud
Filmi külalised:  Režissöör Li Xiaofeng, Meeskond Yi Shen
03.12.2017
21:00 - 22:54
Tallinn, 
Kino Artis
Saal 1
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 171304
Väljamüüdud
Külalistega seansid võivad lõppeda hiljem.

Programm

Erilinastused

Filmi info

Riik: Hiina
Aasta: 2017
Kestvus: 114 minutit
Keel: Mandarin
Režissöör: Li Xiaofeng
Produtsendid: Li Haihua, Xia Xinlei, Feng Rui
Stsenaristid: Li Xiaofeng, Xu Zhanxiong, Shen Yi, Wang Mu
Operaator: Joewi Verhoeven
Montaaž: Liu Yueyue, Teng Yun
Helilooja: Simon John Fisher Turner
Osatäitjad: Luo Jin, Xin Peng, Jiang Peiyao, Nie Yuan
Tootjad: Beijing BHBD Cultural Diffusion Co., Ltd.
Festival: Busan

Sünopsis

Režissöör

See põnev film Li Xiaofengilt asetub Hiina neo-noir’ide uue saagi kõige peenemate hulka – žanr, mis paistab olevat viimastel aastatel õitsema löönud iseseisvate hiina filmitegijate seas. Sarnaselt Ameerika noir’le, mille hiilgeaeg oli 40–50-ndatel, vaatleb ka Hiina neo-noir kuritegevust ja korruptsiooni, mis varjab end uue aja heaolu taga. Film „Tuhk“ lisab noir’ kaubamärgiks saanud vereplekilisele meeleheitele tugeva doosi mehelikku šovinismi ja mahasurutud iha.

Ühest kinost leitakse laip. Juhtlõngad viitavad, et tegu võib olla karmi kohtumõistmisega, sest vägivaldse surma leidnud mees oli ka ise vägivaldne ja peksis oma naist. Mõrva uuriv politseinik kahtlustab surnud mehe töötavat poega terasetööstuses, kuid tal napib tõendeid noormehele süüdistuse esitamiseks. Õpingutes takerduv, kuid apla lugemusega poeg hakkab pidama ebatõenäolist kirjavahetust ühe meditsiinitudengiga. Neid tõmbab teineteise poole ühine kirg Tolstoi viimase raamatu „Ülestõusmine“ vastu ja Tolstoi loost tõstatunud romantiline küsimus, mille üks neist on kritseldanud kasutatud pehmekaanelise raamatu sisse. Kümme aastat hiljem leiavad kolm meest – nüüdseks küüniline ja karm politseinik, kuulus arst ja alandlik kuller – end taas mässituna keerulisse valede ja kahtlustuste võrku, kui teise mõrva mälestused ähvardavad ammused saladused päevavalgele tuua.

„Tuhk“ liigub paeluvalt mineviku ja oleviku vahel, jõudes peaaegu hallutsinatoorse finaalini. Film kinnitab lubadust, mis sai selgeks juba Li esimese mängufilmiga „Nezha“ (2014) – siin on tegu paljutõotava režissööriga.


Cheng-Sim Lim

 

 

 

Li Xiaofeng

(sünd 1978) õppis filmitegemist Sint Lukase kolledžis Brüsselis ja naasis kodumaale Hiinasse 2002. a. Pekingis jätkas ta filmikriitika ja esseede kirjutamist, tegutsedes samal ajal loovkonsultandina režissöör Lu Chuani produktsioonifirmas. Hiljem tegi Li koostööd ka teise Kuuenda Generatsiooni režissööri, Zhang Yuaniga, kirjutades stsenaariumi filmile „Dada’s Dance“ (PÖFF 2008) ja astudes samas filmis üles ka peaosalisena. 2011. a avaldas Li kogumiku lühijutte. Tema esimene mängufilm „Nezha“ osales New Currents konkursil Busani filmifestivalil 2014. a. „Tuhk“ on tema teine mängufilm.

 

Filmograafia

  • Nezha (2014)
  • Ash (2017)