Filmid

Sõnade taga

Beyond Words

Sünopsis

Režissöör

Poola kinokunstile omaselt melanhoolne „Sõnade taga“ püüab vaatajat mustvalge, minimalistliku visuaali ja tugeva operaatoritööga. Filmi peategelaseks on noor poola päritolu advokaat Michael (Poola kino tõusev täht Jakub Gierszal), kes elab ja töötab Berliinis – advokaadifirmas, mis tegeleb ka pagulaste kaitsega.

Pagulusküsimus ei ole siiski filmi keskne teema, ehkki tegu on ühe olulisima mõtteliiniga. „Sõnade taga“ tuumaks on isa-poja suhe, mis kerkib fookusesse, kui ilmub välja Michaeli isa (Poola kino vanameister Andrzej Chyra), kellega ta pole lapsest saati suhelnud. Näeme kahe maailma kontrasti: ühel pool boheemlaslik, töötu isa, kellest õhkub poola temperamenti, teisel pool viimse detailini organiseeritud ja väljapeetud välimusega advokaadihakatis, kes loksutab koos oma advokaatidest sõpradega kristallklaasis viskit, ent näib seesmiselt rändavat läbi kunagise hüljatus- ja pidetustunde.

„Sõnade taga“ kujutabki eri maailmade kokkupõrkeid, mõtestades seeläbi immigratsiooni olemust ja tähendust meie tänases ühiskonnas. Linateos tuletab seejuures meelde, et migratsiooniteed ei kulge vaid üle mere, vaid ka Euroopa siseselt. Seejuures on huvitav, et sündmuste toimumispaigaks on valitud Berliin, mida oma olemuselt võiks pidada „kõigi linnaks“.

„Sõnade taga“ vaatab olukorda teise rakursi alt, näidates, et ükskõik kes me oleme või kust tuleme – oma koht ühiskonnas tuleb meil alati välja võidelda.

Aurelia Aasa

Urszula Antoniak

(sünd 1968, Czestochowa, Poola) lõpetas Amsterdami Hollandi filmiakadeemia 1993. aastal. Lavastajatee alguses tegi ta lühifilme ja väga edukaid telefilme Hollandi televisioonile. 2009. a linastus tema esimene täispikk mängufilm „Ei midagi isiklikku“, mis pälvis Locarnos kuus auhinda, sh parima debüütfilmi ja kriitikute FIPRESCI peapreemia, ning seda näidati 2010. aastal ka PÖFFil. PÖFFil on näidatud ka Antoniaki kolmandat linateost „Paljas pind“ (2014). „Sõnade taga“ on lavastaja neljas täispikk mängufilm.

Filmograafia

  • Nothing Personal (2009, Ei midagi isiklikku, PÖFF 2010)
  • Code Blue (PÖFF 2011)
  • Nude Area (Paljas pind, PÖFF 2014)
  • Beyond Words (2017)

Ajakava

20.11.2017
18:45 - 20:10
Tallinn, 
Coca-Cola Plaza
Saal 9
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 040603
Osta
26.11.2017
20:15 - 21:40
Tallinn, 
Coca-Cola Plaza
Saal 9
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 100605
Väljamüüdud
03.12.2017
14:45 - 16:10
Tallinn, 
Kino Artis
Saal 1
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 171301
Väljamüüdud
Külalistega seansid võivad lõppeda hiljem.

Programm

Panoraam

Filmi info

Riigid: Holland, Poola
Aasta: 2017
Kestvus: 85 minutit
Keeled: saksa, poola
Režissöör: Urszula Antoniak
Produtsendid: Lukasz Dzieciol, Floor Onrust, Piotr Dzieciol
Stsenarist: Urszula Antoniak
Operaator: Lennert Hillege
Montaaž: Nathalie Alonso Casale, Milenia Fiedler
Helilooja: Jozef van Wissem
Osatäitjad: Jakub Gierszal, Andrzej Chyra, Christian Löber
Tootjad: Opus Film, Family Affair Films
Festivalid: Toronto, San Sebastian, Warsaw

Sünopsis

Režissöör

Poola kinokunstile omaselt melanhoolne „Sõnade taga“ püüab vaatajat mustvalge, minimalistliku visuaali ja tugeva operaatoritööga. Filmi peategelaseks on noor poola päritolu advokaat Michael (Poola kino tõusev täht Jakub Gierszal), kes elab ja töötab Berliinis – advokaadifirmas, mis tegeleb ka pagulaste kaitsega.

Pagulusküsimus ei ole siiski filmi keskne teema, ehkki tegu on ühe olulisima mõtteliiniga. „Sõnade taga“ tuumaks on isa-poja suhe, mis kerkib fookusesse, kui ilmub välja Michaeli isa (Poola kino vanameister Andrzej Chyra), kellega ta pole lapsest saati suhelnud. Näeme kahe maailma kontrasti: ühel pool boheemlaslik, töötu isa, kellest õhkub poola temperamenti, teisel pool viimse detailini organiseeritud ja väljapeetud välimusega advokaadihakatis, kes loksutab koos oma advokaatidest sõpradega kristallklaasis viskit, ent näib seesmiselt rändavat läbi kunagise hüljatus- ja pidetustunde.

„Sõnade taga“ kujutabki eri maailmade kokkupõrkeid, mõtestades seeläbi immigratsiooni olemust ja tähendust meie tänases ühiskonnas. Linateos tuletab seejuures meelde, et migratsiooniteed ei kulge vaid üle mere, vaid ka Euroopa siseselt. Seejuures on huvitav, et sündmuste toimumispaigaks on valitud Berliin, mida oma olemuselt võiks pidada „kõigi linnaks“.

„Sõnade taga“ vaatab olukorda teise rakursi alt, näidates, et ükskõik kes me oleme või kust tuleme – oma koht ühiskonnas tuleb meil alati välja võidelda.

Aurelia Aasa

Urszula Antoniak

(sünd 1968, Czestochowa, Poola) lõpetas Amsterdami Hollandi filmiakadeemia 1993. aastal. Lavastajatee alguses tegi ta lühifilme ja väga edukaid telefilme Hollandi televisioonile. 2009. a linastus tema esimene täispikk mängufilm „Ei midagi isiklikku“, mis pälvis Locarnos kuus auhinda, sh parima debüütfilmi ja kriitikute FIPRESCI peapreemia, ning seda näidati 2010. aastal ka PÖFFil. PÖFFil on näidatud ka Antoniaki kolmandat linateost „Paljas pind“ (2014). „Sõnade taga“ on lavastaja neljas täispikk mängufilm.

Filmograafia

  • Nothing Personal (2009, Ei midagi isiklikku, PÖFF 2010)
  • Code Blue (PÖFF 2011)
  • Nude Area (Paljas pind, PÖFF 2014)
  • Beyond Words (2017)