Filmid

Teekond

The Journey, "Al Rahal"

Märksõna: Poliitika

Sünopsis

Režissöör

30. detsembril 2006, Eid al-Adha esimesel päeval – Eid al-Adha on ohverduspüha, üks kõige suuremaid pühasid moslemite kalendris – tähistatakse Bagdadis linna raudteejaama taasavamist. Sara (Zahraa Ghandour) siseneb jaama kavatsusega end pommiga õhku lasta. Ta paistab enne päästikule vajutamist veidi kõhklevat, kuid on siiski oma plaanis otsusekindel. Kummaline kohtumine Salamiga (Ameer Jabahar), äärmiselt flirtiva ja jutuka müügimehega, sunnib teda aga viivitama. Pärast kummalist sündmuste jada saab Salamist Sara pantvang ja ta üritab veenda naist meelt muutma. Kuid kas Sara võtab teda kuulda?

„Teekonna“ süžee, mille Al-Daradji kirjutas koos oma kauaaegse kaasprodutsendi Isabelle Steadiga, leiab aset eksklusiivselt Bagdadi raudteejaamas. Kasutades üksnes seda piiratud ruumi, õnnestub režissööril ühendada kõik aspektid, mis on viinud Iraagi ühiskonna praegusesse murdepunkti – pühendunud usklikest modernistideni, pisisulidest ja ärimeestest kuni vaesuses elavate lasteni, muusikutest ja hirmunud kodanikest karmide Ameerika sõduriteni. See ikonograafia peegeldab ka mõlema kangelase kujutisi. Salam on oportunist, kes kaasmaalaste hädadest kasu lõikab, kuid üldiselt on ta ohutu ja üritab lihtsalt ise ellu jääda. Sara seevastu on veendunud usklik; ta ei taha mitte millegi nimel oma usku ega ideaale reeta ning on valmis pigem „puhastust“ ja õiglust tooma. See kummaline paar kajastab sisemist konflikti juba niigi vaevatud ja lõhenenud ühiskonnas.

Vassilis Economou, Cineuropa.org

Mohamad Al-Daradji

(sünd 1978) õppis teatrirežiid Bagdadis ja kolis 1995. a Hollandisse. Tema edasine karjäär kulges kaameramehena, hiljem õppis ta Leedsi filmikoolis operaatoritööd ja lavastamist. Tema varasemat loomingut esindavad mitu lühifilmi ja reklaami. Tema esimene täispikk film „Ahlaam“ linastus rohkem kui 125 festivalil, sh PÖFFil. Tema teine film „Paabeli poeg“ oli 2010. a üks enim kõneainet saanud festivalifilm, mis pälvis Berliini, Karlovy Vary jpt festivalide auhindade kõrval ka žürii preemia PÖFFil. Tema kuues täispikk film „Babüloonia liivas“ osales 2014. a PÖFFi võistlusprogrammis.

Filmograafia

  • Ahlaam (Unistused, PÖFF 2006)
  • War
  • Love
  • God & Madness (2008, doc)
  • Syn Babilonu (2009, Paabeli poeg, PÖFF 2010)
  • Iraq: War
  • Love
  • God & Madness (2011, doc)
  • In My Mother’s Arms (2011, doc, co-dir)
  • In the Sands of Babylon (2013, Babüloonia liivas, PÖFF 2014)
  • Al rahal (The Journey, 2017)

Ajakava

21.11.2017
18:15 - 19:37
Tallinn, 
Apollo Kino Solaris
Saal 4
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 051102
Väljamüüdud
02.12.2017
15:30 - 16:52
Tallinn, 
Coca-Cola Plaza
Saal 10
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 160701
Väljamüüdud
Külalistega seansid võivad lõppeda hiljem.

Programm

Panoraam
Kuumad teemad

Filmi info

Riigid: Iraak, Suurbritannia, Prantsusmaa, Katar, Holland
Aasta: 2017
Kestvus: 82 minutit
Keeled: araabia, inglise
Režissöör: Mohamad Al-Daradji
Produtsendid: Isabelle Stead, Mohamed Jabarah Al-daradji, Hélène Cases
Stsenaristid: Isabelle Stead, Mohamed Jabarah Al-daradji
Operaator: Duraid Munajim
Montaaž: Mohamed Jabarah Al-daradji, Pascale Chavance, Herve De Luz
Heliloojad: Mike Kourtzer, Fabien Kourtzer
Osatäitjad: Zahraa Ghandour, Ameer Ali Jabarah
Tootjad: Human Film, Iraqi Independent Film Centre, Lionceau Film
Festivalid: Toronto, London

Sünopsis

Režissöör

30. detsembril 2006, Eid al-Adha esimesel päeval – Eid al-Adha on ohverduspüha, üks kõige suuremaid pühasid moslemite kalendris – tähistatakse Bagdadis linna raudteejaama taasavamist. Sara (Zahraa Ghandour) siseneb jaama kavatsusega end pommiga õhku lasta. Ta paistab enne päästikule vajutamist veidi kõhklevat, kuid on siiski oma plaanis otsusekindel. Kummaline kohtumine Salamiga (Ameer Jabahar), äärmiselt flirtiva ja jutuka müügimehega, sunnib teda aga viivitama. Pärast kummalist sündmuste jada saab Salamist Sara pantvang ja ta üritab veenda naist meelt muutma. Kuid kas Sara võtab teda kuulda?

„Teekonna“ süžee, mille Al-Daradji kirjutas koos oma kauaaegse kaasprodutsendi Isabelle Steadiga, leiab aset eksklusiivselt Bagdadi raudteejaamas. Kasutades üksnes seda piiratud ruumi, õnnestub režissööril ühendada kõik aspektid, mis on viinud Iraagi ühiskonna praegusesse murdepunkti – pühendunud usklikest modernistideni, pisisulidest ja ärimeestest kuni vaesuses elavate lasteni, muusikutest ja hirmunud kodanikest karmide Ameerika sõduriteni. See ikonograafia peegeldab ka mõlema kangelase kujutisi. Salam on oportunist, kes kaasmaalaste hädadest kasu lõikab, kuid üldiselt on ta ohutu ja üritab lihtsalt ise ellu jääda. Sara seevastu on veendunud usklik; ta ei taha mitte millegi nimel oma usku ega ideaale reeta ning on valmis pigem „puhastust“ ja õiglust tooma. See kummaline paar kajastab sisemist konflikti juba niigi vaevatud ja lõhenenud ühiskonnas.

Vassilis Economou, Cineuropa.org

Mohamad Al-Daradji

(sünd 1978) õppis teatrirežiid Bagdadis ja kolis 1995. a Hollandisse. Tema edasine karjäär kulges kaameramehena, hiljem õppis ta Leedsi filmikoolis operaatoritööd ja lavastamist. Tema varasemat loomingut esindavad mitu lühifilmi ja reklaami. Tema esimene täispikk film „Ahlaam“ linastus rohkem kui 125 festivalil, sh PÖFFil. Tema teine film „Paabeli poeg“ oli 2010. a üks enim kõneainet saanud festivalifilm, mis pälvis Berliini, Karlovy Vary jpt festivalide auhindade kõrval ka žürii preemia PÖFFil. Tema kuues täispikk film „Babüloonia liivas“ osales 2014. a PÖFFi võistlusprogrammis.

Filmograafia

  • Ahlaam (Unistused, PÖFF 2006)
  • War
  • Love
  • God & Madness (2008, doc)
  • Syn Babilonu (2009, Paabeli poeg, PÖFF 2010)
  • Iraq: War
  • Love
  • God & Madness (2011, doc)
  • In My Mother’s Arms (2011, doc, co-dir)
  • In the Sands of Babylon (2013, Babüloonia liivas, PÖFF 2014)
  • Al rahal (The Journey, 2017)