Mehed ei nuta
Men Don't Cry, "Muškarci ne plaču"

Maalilises Bosnia mägikuurortis on grupp sõjaveterane koondunud omanäolisesse rehabilitatsiooniprogrammi, mille eesmärgiks on vähem kui kakskümmend aastat pärast Jugoslaavia sõja lõppu lepitada vaenupooli. Kui esmapilgul näivad keskealised mehed mänguliste harjutustega kergemeelselt aega veetmas, siis psühhodraama käigus paljastuvad peagi vastuolulised ning endiselt toored emotsioonid. Konstrueeritud macho-
fassaadi tagant ilmub nähtavale nii sloveenide, bosnialaste kui ka horvaatide, nii usklike kui ka ateistide, nii kristlaste kui ka moslemite ühisnimetajana hingelämmatav häbi, sest kõik on õppinud sõjas enda kohta midagi, mida nad parema meelega ei tunnistaks.
„Sõda lõppes 20 aastat tagasi, aga mitte sinu jaoks,“ sõnab Jugoslaavia sõja veteranidele psühhoterapeut Ivan. See tõdemus ongi filmi keskseks jõuks. Eksitav on uskuda, et sõda suudab konflikte lahendada ning lahingumöllude kulminatsioonis peitub vabastav katarsis. Pigem on sõda rängaks alguseks – ellujäänud alustavad purunenud elu, kus vastuolud on senisest teravamad ning vaenupooled omavahel endiselt lepitamatud. Kuidas lõpetada see sõda, mis vaikivate meeste sisemuses aina edasi keeb?
Alen Drljevici esimene täispikk mängufilm on mõjus linateos sõjast, mis lahingumöllu elustamise asemel keskendub hoopis sellele, mis käib nähtamatult sõdimisega kaasas. Eredad meeskarakterid on suurepärase näitlejateansambli, mis koondab endas Balkani eri piirkondade tuntumaid näitlejaid, vaieldamatuks töövõiduks. Drljevici ja näitlejate vaheline sünergia on võtmeks, mis aitab keeruka teema ilustamata ja hinnanguid andmata ekraanile tuua.
Katriin Kütt
„Sõda lõppes 20 aastat tagasi, aga mitte sinu jaoks,“ sõnab Jugoslaavia sõja veteranidele psühhoterapeut Ivan. See tõdemus ongi filmi keskseks jõuks. Eksitav on uskuda, et sõda suudab konflikte lahendada ning lahingumöllude kulminatsioonis peitub vabastav katarsis. Pigem on sõda rängaks alguseks – ellujäänud alustavad purunenud elu, kus vastuolud on senisest teravamad ning vaenupooled omavahel endiselt lepitamatud. Kuidas lõpetada see sõda, mis vaikivate meeste sisemuses aina edasi keeb?
Alen Drljevici esimene täispikk mängufilm on mõjus linateos sõjast, mis lahingumöllu elustamise asemel keskendub hoopis sellele, mis käib nähtamatult sõdimisega kaasas. Eredad meeskarakterid on suurepärase näitlejateansambli, mis koondab endas Balkani eri piirkondade tuntumaid näitlejaid, vaieldamatuks töövõiduks. Drljevici ja näitlejate vaheline sünergia on võtmeks, mis aitab keeruka teema ilustamata ja hinnanguid andmata ekraanile tuua.
Katriin Kütt
Alen Drljević
Filmograafia
- Muskarci ne placu (Men Don’t Cry, 2017)
Ajakava
24.11.2017
21:00 - 22:40
Tallinn,
Coca-Cola Plaza
Saal 4
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 080306
02.12.2017
14:15 - 15:55
Tallinn,
Kino Artis
Saal 1
Subtiitrid: ENG
Seansikood: 161301
Külalistega seansid võivad lõppeda hiljem.
Programm
Panoraam
Kuumad teemad
Filmi info
Riigid: Bosnia ja Hertsegoviina, Sloveenia, Horvaatia, Saksamaa
Aasta: 2017
Kestvus: 100 minutit
Keel: bosnia
Režissöör: Alen Drljević
Produtsendid: Damir Ibrahimovic, Jasmila Žbanic
Stsenaristid: Alen Drljevic, Zoran Solomun
Operaator: Erol Zubčević
Montaaž: Vladimir Gojun
Osatäitjad: Boris Isaković, Leon Lučev, Emir Hadžihafizbegović, Sebastian Cavazza, Ermin Bravo, Boris Ler
Tootja: Deblokada
Festivalid: Karlovy Vary (Special Jury Award), Hamburg, Chicago
Maalilises Bosnia mägikuurortis on grupp sõjaveterane koondunud omanäolisesse rehabilitatsiooniprogrammi, mille eesmärgiks on vähem kui kakskümmend aastat pärast Jugoslaavia sõja lõppu lepitada vaenupooli. Kui esmapilgul näivad keskealised mehed mänguliste harjutustega kergemeelselt aega veetmas, siis psühhodraama käigus paljastuvad peagi vastuolulised ning endiselt toored emotsioonid. Konstrueeritud macho-
fassaadi tagant ilmub nähtavale nii sloveenide, bosnialaste kui ka horvaatide, nii usklike kui ka ateistide, nii kristlaste kui ka moslemite ühisnimetajana hingelämmatav häbi, sest kõik on õppinud sõjas enda kohta midagi, mida nad parema meelega ei tunnistaks.
„Sõda lõppes 20 aastat tagasi, aga mitte sinu jaoks,“ sõnab Jugoslaavia sõja veteranidele psühhoterapeut Ivan. See tõdemus ongi filmi keskseks jõuks. Eksitav on uskuda, et sõda suudab konflikte lahendada ning lahingumöllude kulminatsioonis peitub vabastav katarsis. Pigem on sõda rängaks alguseks – ellujäänud alustavad purunenud elu, kus vastuolud on senisest teravamad ning vaenupooled omavahel endiselt lepitamatud. Kuidas lõpetada see sõda, mis vaikivate meeste sisemuses aina edasi keeb?
Alen Drljevici esimene täispikk mängufilm on mõjus linateos sõjast, mis lahingumöllu elustamise asemel keskendub hoopis sellele, mis käib nähtamatult sõdimisega kaasas. Eredad meeskarakterid on suurepärase näitlejateansambli, mis koondab endas Balkani eri piirkondade tuntumaid näitlejaid, vaieldamatuks töövõiduks. Drljevici ja näitlejate vaheline sünergia on võtmeks, mis aitab keeruka teema ilustamata ja hinnanguid andmata ekraanile tuua.
Katriin Kütt
„Sõda lõppes 20 aastat tagasi, aga mitte sinu jaoks,“ sõnab Jugoslaavia sõja veteranidele psühhoterapeut Ivan. See tõdemus ongi filmi keskseks jõuks. Eksitav on uskuda, et sõda suudab konflikte lahendada ning lahingumöllude kulminatsioonis peitub vabastav katarsis. Pigem on sõda rängaks alguseks – ellujäänud alustavad purunenud elu, kus vastuolud on senisest teravamad ning vaenupooled omavahel endiselt lepitamatud. Kuidas lõpetada see sõda, mis vaikivate meeste sisemuses aina edasi keeb?
Alen Drljevici esimene täispikk mängufilm on mõjus linateos sõjast, mis lahingumöllu elustamise asemel keskendub hoopis sellele, mis käib nähtamatult sõdimisega kaasas. Eredad meeskarakterid on suurepärase näitlejateansambli, mis koondab endas Balkani eri piirkondade tuntumaid näitlejaid, vaieldamatuks töövõiduks. Drljevici ja näitlejate vaheline sünergia on võtmeks, mis aitab keeruka teema ilustamata ja hinnanguid andmata ekraanile tuua.
Katriin Kütt
Alen Drljević
Filmograafia
- Muskarci ne placu (Men Don’t Cry, 2017)